ساخت نخستین تمبر طلا در ایران


برای اولین بار در ایران تمبر طلا، منقش به پرتره ی استاد شهریار توسط خانه سکه ایران تولید و رونمایی شد.

برای اولین بار در ایران تمبر طلا، منقش به پرتره ی استاد شهریار توسط خانه سکه ایران تولید و رونمایی شد. این تمبر طلا به وزن یک گرم و منقش به چهره استاد شهریار، شاعر پرآوازه کشورمان است که توسط هنرمندان خانه سکه ایران طراحی و تولید شده، و با حضور مسئولان شرکت پست و مدیرعامل خانه سکه ایران رونمایی گردید.

ابعاد این تمبریادبود ۲۵ در ۳۳ میلی متر، و با عیار ۹۹۵ می باشد که با این خصوصیات در نوع خود بی نظر است، و از وجه تمایز این اثر، برجسته بودن نقش طلا روی آن می باشد که این مورد از مشخصه های اصلی و برتری این تمبر نسبت به نمونه های خارجی است.

رحیم پرنیا مدیر عامل خانه سکه ایران در گفتگو با سایت طلا، درمورد ساخت نخستین تمبر طلا در کشور گفت: در این طرح سعی شد کار هنری را با کار سنتی تطبیق دهیم، یعنی هنر طلاسازی را با هنر صنایع دستی درآمیزیم و در کنار آن نگاهی هم به نقش برجسته نیز داشته باشیم.

وی که دارای تحصیلات عالی در رشته هنر و سابقه ای ۳۰ ساله در بازار طلا می باشد خاطرنشان کرد: برای طراحی وساخت این پروژه پیچیده یکسال زمان صرف شد، و برای اجرای آن ۱۵ تا ۲۰ قالب استفاده شد که نهایتاً به طرح فعلی تبدیل گردید.

جهت اطلاع از آخرین تغییرات وب سایت نازترین در خبرنامه وبلاگ ثبت نام کنید:




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

اخبار و لینک های دیدنی , ,

پنج شنبه 3 مرداد 1392